Autor: Novosti

Novi Sad
21.09.2020.
13:26 > 15:27
Za kupovinu 60 kvadrata u novogradnji, po zvanično prosečnoj ceni u Srbiji, potrebno je 14,1 godina rada koji je plaćen prosečnom platom, pišu Novosti.
  • dijasporac

    23.09.2020 20:13
    @Mile
    U Kanadi niko zivi ne kupuje stan za gotovinu, oni koji imaju 10 miliona $ ne zarobljavaju novac u nekretnini vec ga ulazu u investiranje na berzi jer je tamo mnogo veci prinos kapitala, stanovi se kupuju iskljucivo na kredite.

    Naravno da je podatak o stambenim kreditima javan, izdaju ga i poslovne banke i NBS. treba znati koristiti internet i za nesto drugo sem za facebook Ako te ne mrzi uguglas i nadjes da je 2018-te u Srbiji izgradjeno 14 hiljada stanova i na stambene kredite prodato 10 hiljada a da je je 2019-te povecanje od 7% i da je pre krize 2009-10 u Srbiji broj stambenih kredita bio slican ispada da ipak neko kupuje stanove a da nije umesan u kriminal. Te porodice koje znam da otkupljuju stanove u NS ili Beogradu su uglavnom sa ljudima koji imaju zavrsene fakultete i relativno solidne poslove ili sa ljudima koji imaju manja privatna preduzeca, nema tu ljudi koji rade na motanju kablova ili za kasom u Rodi, takvi ne otkupljuju stanove ni ovde u Kanadi.
    Nadjoh podatak da je od kad su 2003-04 banke pocele da daju stambene kredite u Srbiji dato oko 150 hiljada takvih kredita.

    I u Srbiji postoji odredjen broj ljudi (par stotina hiljada) koji rade bolje placene poslove u bankama, stranim firmama, uspesnim domacim firmama, bolnicama, na fakultetima ili imaju svoje privatne firme koje im donose par hiljada $ mesecnih prihoda. Nisu svi tu kriminalci,i u SNS-u ili u suprotnom sirotinja koja radi za 25 hiljada dinara., ima tu i programera, inzenjera, advokata, zanatlija.
  • Voja

    23.09.2020 10:33
    Stan
    Najveći problem je tog socijalističkog nasleđa da treba da se kupi ili dobije stan.Taj kult posedovanja nekretnine je prisutan, a malo se menja kod novih generacija.Oni stariji su spremni čitav život da posvete stvaranju jednosobnog stana na periferiji grada.
  • Mile

    22.09.2020 23:20
    @dijasporac
    A odakle tebi podaci i statistika koliko je kupljeno na kredit? Jer to javni podatak? Da li u Kanadi moze bilo ko da proveri koliko se kupuje za novac a koliko za kredit? To ti NE MOZES znati sem da ovde pricas napamet i manipulises ljude. Srbija nema toliko povoljne stambene kredite jer je na listi BBB od velike 4-ke i krediti su "skupi" u odnosu na razvijene zemlje zapada. Poreklo kapitala je takodje veliki problem, cuo sa pricu Hrvata koji je hteo da "opere" novac u Finskoj i unese ne dokazan kapital, dobio je kaznu od 10 miliona eura zbog narusavanja poverenja u bankarski sistem Finske. Drago mi je sto ste vi u dijaspori tako pozitivni, ali ocigledno ne poznajete/ne zelite da znate kakvo je ovde mafijasko stanje. Gde god da zagrebes ovde je kriminal od vrha do dna... to je i razlog zasto ekonomija ne moze da krene...
    Ti sreces iskomplexirane ljude koji nisu se pronasli tamo, nemaju kvalitetan zivot ili nisu sa njim zadovoljni pa su isfrustrirani puni komplexa pa im ti dodjes kao ventil. Zasto bi uostalom se bavio sa politikom u Srbiji ako ne zavisi od nje.... To su samo licni komplexi neuspeha u zuvotu i nista vise. Ljudi zive u Srbii zato sto nemaju prilike i sanse da pobegnu, inace da smo kao Hrvatska clan EU Srbija bi sada imala 2-3 miliona ljudi sigurno, u to budi siguran.... Stampedo na granicama/aerodromima....
  • @dijasporac

    22.09.2020 11:12
    Potrebna je solidna osnovna inteligencija, životno iskustvo i da čovek obidje svet i upozna druge zemlje i kulture, da bi shvatio kako život izgleda na planeti i da ne bi gutao bajke koje mu se pričaju. Jako malo ljudi ima ove uslove, počevši s prvim, i nemaju kapacitet da razumeju bilo šta što pišeš, tako da uštedi svoj vreme i potroši na nešto što vredi.
  • Statistika

    22.09.2020 10:08
    @Gaga Isto tako ne mora niko ko se žali na cenu kvadrata u gradu da živi baš u stanu u Novom Sadu, može kupiti daleko jeftiniju nekretninu po okolnim mestima.
  • Vlada

    22.09.2020 08:27
    @Marko

    Ni slučajno nisam rekao da treba da čekaš da se "steknu bolji uslovi u državi". Rekao sa da TI lično (ili bilo ko drugi) treba da stvoriš bolje uslove. Tvoj entuzijazam prema porodici je pohvalan, ali ako si se u to upustio a mesec dana karantina može da te šibne na prosjački štap, onda si sam ti lično kriv, a ne kriza u državi.
  • Zoki

    22.09.2020 07:35
    Placeni analiticari
    "Činjenica da zvanična prosečna plata napreduje ovim tempom ne uliva nadu da će cene kvadrata padati. Značajniji pad cena, kažu analitičari, ne treba očekivati čak ni u uslovima krize izazvane pandemijom."
    Jos jedan od slicnih narucenih tekstova u poslednjih 2-3 meseca. Kupujte jer nece padati, mozda jos i porastu cene. Jako puno istih stanova se vrti po oglasima. Ne da ce pasti, nego cete samo gledati. Ko je pametan sad ne kupuje nista, sacekajte zimu, eventualno prolece.
  • dijasporac

    21.09.2020 21:01
    @Mile
    Pazi kad znam bar 7-8 porodica (rodbine i prijatelja) koji otplacuju kredit za stanove u NS, od 15-20 hiljada stanova koji su u NS izgradjeni u zadnjih 15 godina (po 1000 godisnje koliko kaze statistika) je ipak vecina kupljena na kredit a ne na pljackasku kombinaciju.

    Sigurnost zivota u Srbiji nije kao negde na Zapadu (mnogi od nas su se i iselili zbog te nesigurnosti u buducnost) ali i tu ljudi zive, napreduju i izvode potomke na put. Cesto u iseljenju srecem nase ljude koji zestoko pljuju sve zivo u Srbiji, od sistema (opravdano) do javasluka, nerada, bahatosti i primitive pa se svede da su tu ostali samo takvi idioti. Halo jarane, a jel su tvoji roditelji i brat u Srbiji takvi, naravno da nisu jer su tvoji mada su okruzeni sa 7 miliona idiota. Zatoi ne treba niti iskljuciv i gledati na svet (ili Srbiju) crno-belim ocima, sto Djordje Cvarkov rece vecina nas je ipak u sivom.
  • dijasporac

    21.09.2020 20:34
    @Gaga
    Cena od 750 hiljada $ je za two bedrom u betonskoj novogradnji (u novoj drvenoj zgradi je 500-600 hiljada) na recimo 25-30km od downtowna grada, u samom centru takvi stanovi idu od milion pa na vise ( two bedrom penthousi sa pogledom na okean idu i po 4-5 miliona). Trenutno se gradi bar 60-70 towera ( +25 spratova) po gradu a glavni kupci su braca Kinezi koji ovde masovno kupuju nekretnine ( ovde je uhicena i cerka shefa Huaweia jer ima nekoliko nekretnina u gradu). Kuce su jos basnoslovnije, na 70-80km od grada nema ni drvene shupe bez milion doloresa a na 30km od centra nemate nista ispod 2-2.5 miliona.

    Pad vrednosti nekretnina se ovde zadnji put desio jos 1990 i neke, od tad je rast konstantan a opsti pad vrednosti nekretnina od 50% je vezan samo sa totalnim kolapsom ekonomije, cak i ove godine kad je zbog covida u Kanadi ostalo preko milion ljudi bez posla cene stanova su u Vankuveru recimo pale za 10-tak % a kuca su, zanimljivo, porasle.
  • Mile

    21.09.2020 19:37
    @dijasporac
    Sve to pod uslovom da ti se dete ne zakaci sa detetom Ivana Kontica ili neke njegove reinkarnacije i onda te saceka u ulazu, polomi ti obe ruke i ostanes invalid koji ne moze da vraca kredit za stan.... E prijatelju ti pricas o NS kao da je Kanada, Australija,... ovo je jedan mafijaski svinjac gde cena nekretnine od 100 eur/m2 moze da bude ekvivalent stanju u drzavi. Pozdrav!
  • Gaga

    21.09.2020 19:16
    @dijasporac
    Dobro nisi rekao Menhetn, pa zar mislis da su ti stanovi za svakoga? Onaj ko nema dovoljno kupuje u Calgary ili negde gde je jeftinije! Svi bi hteli da zive u Holivudu i da voze Bugatija ili Ferarri-ja al to ne ide, jedno je realan zivot a drugo su iskomplexirani snovi prosecnog Srbina...
  • komunisticki skotovi

    21.09.2020 19:06
    @neko
    Stanarsko pravo?
    Onda su oni u pripremi za najgori scenario. Toga je bilo samo jos kod nas u Jugoslaviji. Nisi mogao izbaciti iz svog stana nikoga sa stanarskim pravom... Dok nije Dinjdic to izbacio a inace su jahali razni komunisticki skotovi po stanovima oteranih porodica.
  • Krle

    21.09.2020 18:59
    @dijasporac
    Moram da odgovorim jer je delimicno moja struka:
    1. Real Estate je mnogo nestabilna struka (posao) i mnogo brzo propadaju firme. Zasto? Zato sto trziste nekretnina moze da se veoma brzo promeni i da stan koji vredi 700 000 dolara na za 10-20 godina vredi 70 000 dolara i obrnuto. Zato racunati na profit preko stana je dosta problematicno, pogotovo sto Srbija nema mogucnost vecnog stampanja novca i upumpavanja preko banaka i kredita u nekretnine. Desavalo se da se ljudi kupe u USA kuce za milione i da one propadne vrednost a vlasnici (materijalisti) se ubiju. Svakako gledati odnos plate i nekretnine je moguce za trenutak uzimanja kredita a za 30-40 godina niko ne zna sta ce biti, a kredit se mora vracati. To je rizik koji kredit nosi, zato kazu, krediti za privredu su pozeljni a za pojedince losi.
    2. Zasto kupovati stan u centru grada. Zasto imati stan u New York, Vancouver, Los Angeles, Novom Sadu,....? Ljudi se sada sele iz grada i najskuplje nekretnine su van grada (uostalom tako su stvorena skupocena predgradja Los Angelesa, Palo Alto, silikonska dolina...). Novi Sad je urbanisticki haos, jos malo i kiseonik ce se uvoziti pa je zivot u centru ravan 0 za zdravlje. Ove cene su napumpane jer je mafija preuzela gradjevinu u NS, koliko dugo to cemo videti, jer svi znamo da trzisna vrednost nekretnine u NS ne postoji.
  • dijasporac

    21.09.2020 18:01
    @LoL
    Ja imam firmu u Srbiji u kojoj imam zaposlena 4 mlada inzenjera, zvanicno im bruto uplacujem 37 hiljada pa oni na ruke prime 27 hiljada ili ono sto vi tu zovete minimalac. Kad sam pre 4 godine zaposljavao te mladice ponudio sam im opciju da im isplatim celu platu na racun i da u skladu sa njom daju poreze drzavi ili da im dam zvanicno minimalac a da na ruke dobiju ostatak. Izabrali su drugu opciju, dobijaju 27 hiljada neto i po 1050us$ na ruke. Oni su tom nivou o kome ti pricas, 25 hiljada dinara sa kojim ulaze u prosek srpskih plata a nisu jedini, mnoge privatne firme rade po tom principu, moj knjigovodja kaze da je cak 30-40% placanja u sivoj zoni, bar u onim firmama sa kojim on radi.

    Shofer kamiona nece da radi ispod 500eura mesecno, tesara placas 30e dnevnicu, fizikalca 15e, zavarivac ne radi ispod 600 eura mesecno, konobar u restoranu za 300e... a u drzavnim preduzecima i kafe kuvarice imaju 30 hiljada dinara., obicna salterusa u Informatici ima 45-50 hiljada.
  • dijasporac

    21.09.2020 17:30
    @Светозар Милетић
    Za 20 godina kao podstanar sa 200eura mesecne rente ostavis vlasniku stana 48 hiljada eura a ako si otplacivao stan u istom periodu za 300eura mesecxno das 72 hiljade., nije mala razlika ali... ali recimo u 50-toj imas stan u vlasnistvu i ostaje ti kao ustedjevina za penziju ili kao nasledje potomstvu. Basna o cvrcku i mravu sto bi rekli mi stariji i nacitaniji.
  • Marko

    21.09.2020 17:22
    @Vlada
    U Srbiji kriza traje vec 30 godina. Da sam cekao da se u drzavi popravi situacija decu ne bih ni imao. Da li Vi razmisljate kada kazete da treba da se steknu bolji uslovi za formiranje porodice. Deci trebaju mama i tata, a ne baba i deda. Deca su najvece bogatsvo koje imam, a njihova sreca ne zavisi samo od materijalnog stanja. Uz puno ljubavi i paznje izrasce u srecne i zdrave ljude.
  • Z

    21.09.2020 17:12
    Z
    Ova statistika je pravljena za botove koji rade po državnim firmama,pulene i beskičmenjake vladajućeg režima sns-a. Ovo za čestitog čoveka nevaži što napisa jedan u komentaru prvom prilikom bežanija iz ove smrdije. Besmisleno je bilo šta dalje komentarisati na ovu temu pametnom čoveku je sve jasno. HVALA.
  • dijasporac

    21.09.2020 16:57
    Prosecan stan u Vankuveru (tkz two bedroom koji je nesto vece kvadrature, oko 75-80kvm) u betonskoj zgradi kosta oko 700 hiljada c$ a prosecna bruto plata je oko 70 hiljada $ ( neto oko 50-55 k) te ispada da se slican broj godina radi u Srbiji kao i u Kanadi. Doduse jeftinije je po manjim mestima, i do 25-30% ali tamo je teze naci posao, losije su skole za decu, manje je zivotnih sadrzaja... slicno kao i svugde u svetu. Pre 10-15 godina je mnogo lakse bilo uzeti kredit za stan, ucesce je bilo 5% (umesto danasnjih 20%) a cene nekretnina su bilo znatno manje pa je stan o kome pisem umesto 700 kostao 200-250 hiljada - plate su za top vreme otisle 10-15% gore a nekretnine 3 puta. To je ilustracija kako se danas mnogo losije zivi i na trulom Zapadu u odnosu na recimo 2008-2009.

    Uzgred, ono sto pada u oci iz teksta a niko nije komentarisao, plate u Srbiji su za 3-4 godine porasle za 20-tak procenata sto znam i iz price prijatelja i rodbine koji zive tu. Mozda je i to razlog zasto nema ozbiljnijih protesta protiv sadasnje vlasti, jednostavno ljudi osecaju da malo bolje zive i da imaju vise novca u novcaniku pa ne zele da rizikuju to.
  • Statistika

    21.09.2020 16:43
    @Светозар Милетић
    U pravu ste, svako ko je finansijski neobrazovan bi došao do istog zaključka. Daleko je bolje davati 200 evra na kiriju od koje ti ne ostaje ništa nego 300 evra na ratu kredita od koje ti ostane 200. Zato smo mi pametni a preostalih milijardu ljudi zapada glupo. Nije u ovom trenutku važno što nekvalifikovani radnici kao i oni sa minimalnim platama nigde u svetu ne kupuju nekretnine.
    @Stambeni kredit
    Vi najpre morate prestati lagati da "od minimalca kupujete stan", jer vi ne primate minimalac već nelegalno primate deo plate u kešu bez plaćanja ikakvih poreza i doprinosa. No razumem vas da želite da vam neko u zemlji garantuje zaposlenje dok vi kradete, česta je pojava kod lopova i prevaranata da su im puna usta poštenja i da traže za sebe sva prava dok ih obaveze ne interesuju. Ne zaboravite tako da kada dođete do penzije krivite državu što vam je penzija mala.
  • Novosađanka

    21.09.2020 16:31
    Hahahahahahahaha..... ala je ovo glupo. Pa to samo rokfeleri mogu. A mi obični smrtnici možemo da trunemo u nekom špajzu....
  • LoL

    21.09.2020 16:22
    Opet se razbacuju prosekom, minimumim itd. Realna prosecna zarada u NS se krece izmedju 25 i 35000 din.Mnogi imaju ispod,nekolicina iznad a ona nekolicina sa strahovito visokim platama u drzavnim firmama sa nekoliko funkcija vuce taj prosek na vise.Zamislite prosecnog radnika da sklanja svojih 300e za stan i zivi od vazduha i ne placa racune. Godisnje skupi 3600e za 10 god, 36000 sto nije dovoljno ni za garsonjeru na novom naselju, pa jos 10 god i dodje do cifre od 72000 e i tek tada moze da gleda stan od 60 m2 u izgradnji na telepu, n.naselju i slicno.Toliko o tome.
  • miki

    21.09.2020 16:11
    Samo neka raste, neka bude cena kao u trgovinskoj četvrti Hong Konga, pa još i više! Ovo je zlatno doba( mada više liči na biserno) i istorija će pisati o nekim budalama koji su pokušavali pravili pitu od go***a , a koju može progutati samo onaj koji ili ima dobar apetit, ili je izgladnjen do smrti.
  • Nsnn

    21.09.2020 16:08
    Statistika je divna nauka, uzmes recimo 9 osoba koje rade za 35 000 mesecno i jednog direktora koji ima 350 000, njihova prosecna plata je 66 000, ovi imaju malo vise od 1/2 tog proseka, a ovaj ima 5 proseka, al statistika kaze da oni u proseku svi rade za 66 000
  • W

    21.09.2020 16:03
    Ja sam kao jedinac odrastao u 60m i samo cu reci TESNO pogotovo kada porastes i krenes srednju i fax.
  • Светозар Милетић

    21.09.2020 16:01
    Што волем ову математичку статистику без трунка животности. Ако дајем свих 500€ за куповину стана од чега ћу да живим ?! Да једем без 'леба ? А где ћу да живим док одвајам тих десетак година ? А да, ко још сада купује књиге а и живи се од љубави ...
    Реално је да за стан у НС треба цео живот а у суштини је боље бити подстанар за 200€ него давати рату кредита од 300€ ...
  • Lovro

    21.09.2020 15:41
    Kupovina stana
    A kuca sa imanjem u selu 10 000, a vi budite citav zivot rob banci, kreditom od 100 000 za stan
  • X

    21.09.2020 15:38
    @ruža
    Pa viste bogati ili radite na državnim jaslama čim imate 60hiljada jednu platu samo za hranu. Ova statistika je nerealna ili važi za zaposlene u državnim firmama mi koji radimo kod privatnika neubrajamo se u ovo nemamo do kraja meseca dase skrpimo. Jedva čekam dan kada pređe sve u privatno vlasništvo tada bih video ove što rade u njima i glasaju za vučića. Ali verujem daću do tada pobeći iz ove kriminalne nazovi države.
  • Elena

    21.09.2020 15:32
    Za koga su stanovi?
    Stanovi koji se grade u Novom Sadu, verovatno i Beogradu, nisu namenjeni, na žalost, da ih kupuju radni ljudi sa prosečnim platama koji jedva izdrzavaju svoju porodicu. Skupi stanovi, a nekvalitetni, se grade i prodaju Dodikovim i Dukanovićevim pulenima! Ako pratite ko kupuje u Novom Sadu i Beogradu, po jedan i više stanova, to su Bosanci i Crnogorci i to za keš! Mi cemo uskoro, na žalast, u našoj Srbiji postati nacionalna manjina!
  • čovekY

    21.09.2020 15:13
    @gradjaninX

    Biće po tvom epileptičnom komentaru da su ti ipak ostale neke posledice. A čitav svet navodi te kutije šibica u Hong Kongu kao primer za užasne uslove života, prvi put vidim da je to nekom dobro.
  • Statistika

    21.09.2020 15:13
    @To u prevodu znači
    Zato sav normalan svet neće plaćati kiriju decenijama da bi potom od onoga što im preostane kupovao nekretninu već će uzeti kredit i novac namenjen za kiriju upotrebiti u otplaćivanje sopstvene nekretnine. Ali naravno, ceo zapadni svet koji tako radi je glup, mi smo pametni, što da dajemo banci kad možemo na kiriju.
  • Janko

    21.09.2020 15:07
    Srpska Napredna Salamura
    A koliko vremena Radikalskim dzepovima za kupovinu stana u NS?
  • Fodor

    21.09.2020 14:54
    A koliko treba za stan na Dedinju? Jel se razlikuje rok ako kupuješ dok je bombardovanje ili ne?
  • Mimi

    21.09.2020 14:45
    Hahahaha
    Cuj... 10 godina... Pa ljudi nemaju para da ostave sa strane za gace, a ne za kupovinu stana.
  • Vlada

    21.09.2020 14:19
    @NS

    60 kvadrata je sasvim prihvatljivo za porodicu sa malim detetom, ali slažem se, ne i više od toga. A osim što ljudi insistiraju da žive u Novom Sadu, takođe insistiraju da prave višečlanu porodicu iako nisu sposobni da je izdržavaju - a ovo važi i za grad i za ostale sredine. Najbolji pokazatelj je bila ova pandemija, kad su ljudi posle mesec dana policijskog časa kukali da nemaju od čega da izdržavaju decu - ako neko nema finansijskih sredstava da pregura ni mesec dana sa smanjenim prihodima, na osnovu čega se uopšte odvažio da zasniva porodicu i dovodi svoje potomke u takvu situaciju?
  • Ruza

    21.09.2020 14:17
    Vrlo ohrabrujuce. Znaci jedna plata ide na ratu, a od druge plate se zivi 30 dana?! 4 clana porodice, recimo treba da zive mesec dana sa 55, 60 hiljada? I to je dobra vest! Strahota...
  • dule

    21.09.2020 13:50
    Meni i dalje nije jasno kako smo mi izracunali da nam je prosecna plata 500 evra.
  • gradjaninX

    21.09.2020 13:45
    "NS
    21.09.2020 • 12:52
    60 kvm nije stan za porodicu pa cak ni sa 1 detetom.
    Spajz, 2 wc, 2 terase, spavace sobe od barem 12m su takodje neki minimum za porodice.
    Danas je bitno ziveti u NS iako ljudi sa porodicama zive u stanovima koji su vise za studente nego porodice."

    Mnogo si ti razmazen. Ja sam odrastao u 50m2 i nije mi nista falilo, Kakav spajz...ko ce da pravi tursiju? Ti? OOni u Hong Kongu zive u sobama od 5~6m2 ....
  • To u prevodu znači:

    21.09.2020 13:42
    Ako imate prosek od 500€, bar 200 od toga su kirija i troškovi jer ne živite pod vedrim nebom dok ne kupite stan, treba od nečega i živeti pa je to još 200. I onda možete mesečno uštedeti 100€, ali da ne radite ništa drugo osim posla i spavanja. Ovim tempom pomenuti stan od 84000 kupujete za 70 godina, taman pred smrt. Realnost je još crnja jer mnogo ljudi zarađuje ispod 500, bliže 300. Ova računica važi kada imate svoj stan i roditeljski džeparac, a zaradu ostavljate sa strane.
  • Stambeni kredit

    21.09.2020 13:35
    Podstanar
    Molim Gospodu koja je statistički iznela ove podatke da prikaze matematičku racunicu javno.Mi koji smo kod privatnika zaposleni i koji primamo minimalac na račun po kojoj osnovi možemo da dobijemo kredit u banci?Od minimalac da kupim stan!?Kojom magijom.S druge strane ko ti u ovoj zemlji garantuje da ces imati stalno zaposlenje?Ko duze od 3-5 godina provede kod jednog poslodavca taj je za nagradu Nobelovu.O cenu vi privatne?O kakvim stanovima?Ne razumem objasnite mi molim vas vašu matematiku
  • Cojla

    21.09.2020 13:33
    Cojla
    Ja zaista neznam ko lupeta sa ovim statistikama i lažima. Kada bise šalili pa većina ljudi ima platu 45,000,00dinara i manje. A gde su tu elementarne stvari za život neka mi neko pametan i školovan da računicu. Ako ti neko nije ostavio stan od roditelja ili uže porodice nema šta dase mučiš,računaš,fantaziraš prva prilika i beži iz ove smrdije. Svako koje otišao snašao se pristojno i nema nameru dase vraća u ovu ludnicu.
  • Dekili

    21.09.2020 13:33
    @Ns
    Za porodicu sa jednim detetom dovoljno je 60 kvadrata, ne vidim potrebu za dve terase, sobe mogu biti i manje, a funkcionalne. Recimo sobe od 10 kvadrata pogotovo ako su dečije mogu vrlo lepo da se srede jer soba svakako služi samo za spavanje. Ne treba biti iskompleksiran i bacati novac u višak kvadrata, osim ako si milioner, za jednu osobu dovoljno je i 40 kvadrata.
    A za temu iz naslova nemam šta drugo da kažem osim tuga koliko vremena treba da bi jedan pošten čovek došao do osnovnih stvari, a to je krov nad glavom.
  • Lala

    21.09.2020 13:33
    Statistika
    Pa ni sam preCednik sa malim i tabakovićkom nebi napisao bolji plagirani rad. :)
  • Neko

    21.09.2020 13:32
    @Obican
    U Austriji se veoma često kupuje stanarsko pravo, koje je u proseku, oko 10x jeftinije od vlasništva. Za stan koji tržišno košta 500.000€ dovoljno vam je 50.000€.

    Iz takvog stana niko ne može izbaciti ni vas ni vašu decu (unučići se već sami snalaze).

    A 50.000€ u Austriji je kikiriki para i zato se tamo pitanje smeštaja relativno lako rešava.
  • paaa

    21.09.2020 13:32
    Nije znacajno razlicit odnos plate mogucnosti vlasnistva stana ni u najboljm zemljama za zivot. Pocnite da uporedjujete s tim vrednostima, a ne vrednostima kupovine stana za 100 eura kvadrat pod slobom.
  • w/e

    21.09.2020 13:26
    wat
    Novi Sad u veterniku i na klisi i 10 godina da se jedeu slama i kamenje. Ali ej, isplati se zabaciti sidro u septicku jamu.
  • @Rob

    21.09.2020 13:26
    CHF kredit nije isplaćivanje stana već robovanje prevarantima od kojih država nije zaštitila građane
  • @Obican

    21.09.2020 13:24
    Besmisleno je upoređivati broj godina jer mi nismo u mogućnosti da izdvajamo od plate niti da od nje živimo.
  • Ivan

    21.09.2020 13:19
    I evo ga,još jedna nedelja sa osvrtom na cene nekretnina u Srbiji.Sada nas statista pokušava uveriti da je pre 10god,u Srbiji prosečna plata bila 200e, a da je cena kvm bila ista kao i sada ... napisali su da je pre 10 godina za ovakav stana trebalo raditi 20g, a pošto je po statistici plata otisla 2.5x gore,logicmo je da kvm nije skakao....znaci,cena kvm je izuzetno povoljna, navaliti dok nije otišla na 3000e po kvm
  • marija

    21.09.2020 13:16
    uzas
    Osim ako ne radis u MUP-u
  • Milan

    21.09.2020 13:13
    Za 10 godina / 120 meseci 60 kvadrata novogradnje u Novom Sadu, sa prosecnom platom? Dakle svake 2 plate 1 kvadrat. U clanku ste naveli da je prosecna cena kvadrata u novogradnji u Srbiji 166.000. Ako je to prosek u Srbiji prosek u Novom Sadu je verovatno visi, ali da ne ulazimo u to, neka je i u Novom Sadu proseku 166.000 Dakle prosecna plata u NS-u je 83.000 din? Vi izgleda ne zivite u istom Novom Sadu u kome ja zivim.
  • JaNisamOdavle

    21.09.2020 13:10
    @usa
    Krediti ne dolaze u obzir? A kako mislis da kupis stan u USA? Stednjom?
  • M

    21.09.2020 13:06
    @Obican
    Na nivou cele Austrije, npr. u Becu je potrebno i vise od 10 godina.
  • Rob

    21.09.2020 12:53
    osim ako nisi uzeo CHF kredit.. onda ti i pokoljenja...
  • Obican

    21.09.2020 12:52
    Skoro sam citao da je u Austriji za stan od 70 kvadrata potrebno raditi 7 godina.Onda i nismo toliko losi.
  • NS

    21.09.2020 12:52
    60 kvm nije stan za porodicu pa cak ni sa 1 detetom.
    Spajz, 2 wc, 2 terase, spavace sobe od barem 12m su takodje neki minimum za porodice.
    Danas je bitno ziveti u NS iako ljudi sa porodicama zive u stanovima koji su vise za studente nego porodice.
  • bezibre

    21.09.2020 12:52
    da,al'ne potrisis beli dinar za nesto dugo.
  • др Кристијан Трој

    21.09.2020 12:45
    Статистика у злонамерним рукама је опасно оружје! А за ових 10 година јел се сме јести и пити, ако претекне новаца?
  • Marko

    21.09.2020 12:45
    Ali ČITAVA plata! Dakle, ukoliko dajete trećinu plate na stan, pomnožite sa 3 i dobijate 42 godine, što je više od prosečnog radnog veka. Dakle, moramo barem pola plate da odvojimo za stan narednih 28 godina.
  • USA

    21.09.2020 12:43
    Koferi su spremni
    I zato ja nikad neću moći da zaradim za stan dokle god radim ovde.
    Kredit ne dolazi u obzir. Neka hvala.
  • g pen

    21.09.2020 12:38
    A ako si lokalac ni za 50 godina, Za nas nema odabranih poslova. Fasizam na fini nacin.
  • A izbeglicama?

    21.09.2020 12:35
    A izvršiteljima?
    Zato se u izvršnim piatupcima oduzimaju u treptaju oka, za 30 % vrednosti.

    Pogledajte nagrade.
    Kod nas je čitava pravna struka korumpirana.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna